Tuesday, October 19, 2010

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But who are the media consultants influence?









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past two years, the term "communication of influence" spreads like wildfire v.
past year, inflation is well! (234 000 results dans Google)

Sur la fiche Wikipedia consacrée à cette discipline , on peut lire : "La communication d'influence désigne un ensemble de procédés qui visent à susciter, infléchir, légitimer ou empêcher des décisions publiques dans le but de promouvoir ou de défendre les intérêts commerciaux ou idéologiques d'une organisation, en utilisant comme principal levier d'action l'influence de l'opinion publique."

J'adhère à 100% à cette définition.

Is this the birth of a new market? From a simple adaptation of traditional offerings to new needs? Or simply powder-to-eye for gullible customers? A little of all three. Everything depends on who behind such offers ...

short guide to help navigate this jungle music:

1) The dressing

She watches for professionals marketers who use the term "communication of influence" to promote the merits their offer of business communication. It is obvious that the com commercial aims to influence the behavior of a consumer. Therefore, naming this field "communication of influence" is a redundancy which is the cosmetic to the detriment of the legibility of the offer. It makes me think of those advertising agencies who are called communication agencies 'strategic' (what does that mean, really?)

2) A market that adapts to new needs

The (real) providers in communication influence - as defined above - are divided into three categories, which correspond to the three professional worlds they come from: lobbying, public relations and business intelligence.

Lobbyists traditionally act directly to policy makers. For some time, they understand the interest to influence public opinion to influence government decisions and some supplement their supply by incorporating a public relations component. The whole is often sold under the label "public affairs" (that's American, I like :-)

Les professionnels des relations publiques (au sens anglo-saxon du terme, pas au sens français qui équivaut à "paillettes, petits fours et attachée-de-presse-blonde-et-nouille") ont pour leur part compris depuis longtemps l'influence indirecte qu'ils pouvaient exercer sur les décisions politiques. Néanmoins, les offres en "communication d'influence" ou "affaires publiques" qu'ils proposent sont plutôt récentes et sont surtout l'apanage de grosse agences qui mettent en place une équipe dédiée.

Enfin, les spécialistes de l'intelligence économique cartographient à longueur de journées des réseaux d'influence et sont - forcément - tentés de jouer avec. Certains d'entre eux considèrent que cela fait partie intégrante de l'intelligence économique (triptyque : protection de l'information/ renseignement/influence), d'autres jugent nécessaire de donner un nom spécifique à cette activité. Ils développent donc des offres en "influence", "stratégies d'influence" ou "communication d'influence".

3) Un nouveau marché

La conjugaison de ces compétences further opens the way for the introduction of new methods of actions implemented in the framework of coherent and focused. However, I believe we are above all (and participate!) A rationalization / structuring a market that is very promising.

In conclusion: I'm optimistic ... and U.S. ;-)

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